Milani, Fredrik, juhendajaMara, SriravaliTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Arvutiteaduse instituut2025-10-202025-10-202025https://hdl.handle.net/10062/116939Tehnoloogiliste edusammudega on finantsasutused oluliselt muutunud, finantsasutustel on avanenud võimalus kasutada andmeid toodete ja teenuste täiustamiseks. See lõputöö tutvustab, kuidas andmed aitavad parandada finantstooteid ja -teenuseid nii tarbijate kui ka toodete pakkujate jaoks. Kasutades süstemaatilist kirjanduse ülevaadet, käsitletakse järgnevat uurimisküsimust; kuidas saavad andmed täiustada finantstooteid ja -teenuseid viisil, mis loob väärtust tarbijatele ja pakkujatele. Klientide jaoks parandavad andmed krediidile juurdepääsu ja toodete isikupärastamist, seda läbi masinõppe ja erinevate algoritmide. Pakkujate jaoks loob see väärtust uute tuluallikate, tegevuse tõhususe, riskide vähendamise, pettuste avastamise ja ennetamise näol. Pangad ja finantsasutused kasutavad pakkumiste kohandamiseks ja kliendikogemuse parandamiseks ennustavat ja ettekirjutavat analüütikat, robot-nõustajaid ja kognitiivseid tööriistu. Samal ajal automatiseerivad AI-süsteemid sisemisi protsesse ja toetavad teadlikumat otsuste langetamist. Lisaks räägib see lõputöö meile, kuidas andmetest lähtuv tegutsemine toetab üleüldiselt jaepanganduses kaasavat, tõhusat ja strateegilist ettevõtete kasvu.enAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Data drivenData analyticsFinancial productsFintechBankingAndmepõhineandmeanalüütikafinantstootedfinantstehnoloogiapangandusmagistritöödinformaatikainfotehnoloogiainformaticsinfotechnologyData-Driven Product Development in Financial ServicesThesis