Schults, Astra, juhendajaLoo, SandraTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2018-07-192018-07-192018http://hdl.handle.net/10062/61308Käesoleva uurimistöö peamine eesmärk oli kohandada eesti keelde küsimustikukomplekt Õpetaja sotsiaalse keskkonna loojana ja jõuda järeldusele, kas eesti keelne küsimustik on samaväärne originaaliga. Küsimustikud on konstrueeritud lähtuvalt isemääramisteooriast. Küsimustikud mõõdavad kuivõrd õpetaja hindab end käituvat õpilaste seotust, kompetentsust ja autonoomiat toetaval viisil ja kuivõrd õpilased seda tajuvad. Valimisse kuulus 140 8. klassi õpilast ja 38 nende aineõpetajat. Tulemusena leiti, et küsimustike sisemised reliaablused on väga head, kuid konstruktivaliidsus vajab faktoranalüüsi näol aga täiendavalt suurema valimi peal kinnitamist, enne kui saab väita, et küsimustik on originaaliga samaväärne. Teooriaga kooskõlaliselt oli õpilase tajutud suurem seotus, kompetentsuse ja autonoomia toetamine seotud õpilase suurema sisemise motivatsiooniga ja ka välimise motivatsiooniga selle õpetaja tunnis.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 EstoniaÕpetaja sotsiaalse keskkonna loojanakohandamineseotuskompetentsuse toetamineautonoomia toetamineTeacher as social contextadaptioninvolvementcompentency supportautonomity supportüliõpilastöödKüsimustikukomplekti „Õpetaja sotsiaalse keskkonna loojana“ eesti keelde kohandamineAdapting „Teacher as social context“ questionnaire to EstonianThesis