Semilarski HelinOrav Joanna LiisaTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskus2024-06-072024-06-072024-06-05https://hdl.handle.net/10062/99134Bioloogiatunnis omandatud teadmised muutuvad meie igapäevaelus aina olulisemaks. Huvi puudumise korral võib nende teadmiste omandamine osutuda keeruliseks ja teadmised võivad jääda puudulikuks. Huvi võiks parendada elusorganismide kasutamine bioloogiatundides. Mõistmaks Eesti gümnaasiumiõpilaste huvi bioloogia kui õppeaine vastu meeldivuse kaudu ning huvi eluorganismide kasutamise vastu bioloogiatundides, kaasati uuringusse 11. ja 12. klassi õpilased. Kuna õpilaste bioloogiaalaste teadmiste ja oskuste kujunemisel on oluline roll ka õpetajal, siis kaasati uuringusse ka gümnaasiumiastme bioloogiaõpetajad. Eesmärgi saavutamiseks viidi läbi õpilastega küsitlusuuring ning õpetajatega poolstruktureeritud intervjuud, mille tulemustest selgus, et õpilased on bioloogia õppimisest rohkem huvitatud kui kasutusel oleks elusorganismid.etbioloogiatundelusorganismidhuvimagistritöödÕpilaste huvi bioloogia ja elusorganismide kasutamise vastu bioloogiatundides gümnaasiumiastme õpilaste ja õpetajate näitelThesis