Vunder, Veiko, juhendajaRaudmäe, Renno, juhendajaMõtshärg, EvaTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Arvutiteaduse instituut2023-10-302023-10-302023https://hdl.handle.net/10062/93818Haridusrobootika maailmas on palju erinevaid roboteid, kuid napib lahendusi, mis sobiksid üheaegselt nii algajale kui edasijõudnud õppurile. Tartu Ülikoolis arendatud Robotont on loodud olema sild kooli- ja tööstusrobootika vahel. Siiski on ka Robotondiga keeruline õpetada paljusid algajatele vajalikke kontseptsioone, kuna platvormi kasutusvõimalused on piiratud ning see ei ole paindlikult muudetav. Samal ajal kogub 3D-printimine järjest populaarsust ja pakub alternatiivi traditsioonilistele tootmismeetoditele. Käesolev magistritöö uurib ja analüüsib Robotondi 3D-printimise otstarbekust. Töö metoodikas rakendatakse välearenduse põhimõtteid, arvutijuhitavaid mõõtmisi ja semantilist versioonihaldust. Töös on lisaks valdkonna teoreetilisele ülevaatele kirjeldatud Robotondi 3D-prinditava kere disainiprotsessi ja põhjendatud tehtud valikuid. Empiiriliste katsete toel töötati välja 3D-printimise protsess, mis tagab Robotondi õppetöös kasutamiseks piisava vastupidavuse. Kasutades töö raames loodud 3D-mudeleid ja optimeeritud G-koodi faile on igaühel võimalik 3D-printida endale oma Robotont ja hõlpsalt kohandada see oma vajadustele vastavaks.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalharidusrobootika3D-printiminevälearendusmagistritöödinformaatikainfotehnoloogiainformaticsinfotechnology3D-prinditava kere disain ja analüüs vabavaralisele haridusrobotile RobotontThesis