Lepp, Marina, juhendajaPind, PärlTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Arvutiteaduse instituut2025-10-232025-10-232025https://hdl.handle.net/10062/117030Gender stereotypes in the computer science field remain prevalent, despite the increasing participation of women. Investigating the causes of gender differences is important to reduce potential gender-based advantages in academic pursuits. The aim of this bachelor’s thesis was to analyze the results of males and females in the University of Tartu course “Object-Oriented Programming” during the spring semester of 2024, and to examine the possible gender differences in the final course outcomes as well as the different activities during the course. The analysis separately examined points earned from attendance in the practicums, homework, tests, group work, lecture quizzes, the exam, and additional tasks. The results showed only a few statistically significant gender differences in the “Object-Oriented Programming” course. Men performed better in the first test, while women received more points from attendance in the practicums. It can therefore be concluded that the “Object-Oriented Programming” course is gender-balanced, since the final grades had no significant gender difference, and the smaller differences in course components were distributed equally between male and female students.Soolised stereotüübid infotehnoloogia valdkonnas on endiselt levinud, hoolimata naiste kasvavast osalusest. Sooliste erinevuste põhjuste uurimine on oluline selleks, et vähendada õpingutes võimalikke soolisi eeliseid. Käesoleva bakalaureusetöö eesmärgiks oli analüüsida Tartu Ülikooli kursuse „Objektorienteeritud programmeerimine“ 2024. aasta kevadsemestri meeste ja naiste tulemusi, uurida võimalikke soolisi erinevusi nii kursuse lõpptulemuste kui ka kursuse eri tegevuste puhul. Eraldi analüüsiti saadud punkte praktikumides osalemisest, kodutöödest, kontrolltöödest, rühmatööst, loengutestidest, eksamist ja lisaülesannetest. Analüüsist selgus, et kursusel „Objektorienteeritud programmeerimine“ esineb statistiliselt olulisi soolisi erinevusi vähesel määral. Meeste kasuks leidus erinevus esimese kontrolltöö tulemustes, naiste kasuks leidus erinevus praktikumides osalemisest saadud punktides. Üldistavalt saab järeldada, et „Objektorienteeritud programmeerimise“ kursus on sooliselt tasakaalustatud, sest lõpptulemused ei erinenud sooliselt ja kursuse tegevustes jagunesid väiksemad erinevused meeste ja naiste vahel võrdselt.ethttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/soolised erinevusedinformaatikaobjektorienteeritud programmeerimise kursusperformancefinal gradesgender differencesobject-oriented programming coursecomputer sciencelõpptulemusedõpitulemusedbakalaureusetöödinformaatikainfotehnoloogiainformaticsinfotechnologySoolised erinevused kursuse „Objektorienteeritud programmeerimine“ läbimiselGender Differences in Performance During the Course “Object-Oriented Programming”Thesis