Hannust, Triin, juhendajaMärtsoo, Tiina-LiinaTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2013-04-062013-04-062012http://hdl.handle.net/10062/29745Käesoleva töö eesmärgiks oli välja selgitada, mil määral kuulevad enda kohta käivaid pilkavaid hüüdnimesid/negatiivseid silte kahe Eestimaa kooli 7.-9. klasside õpilased ja kas esineb seoseid õppeedukuse ja negatiivselt sildistatud saamise vahel. Uuringus osales 45 poissi ja 72 tüdrukut seitsmendast, 52 poissi ja 62 tüdrukut kaheksandast ning 39 poissi ja 54 tüdrukut üheksandast klassist. Kokku 324 õpilast. Tulemused näitasid, seitsmenda klasside õpilased kuulevad enda kohta sagedamini pilkavaid hüüdnimesid kui kaheksanda ja üheksanda klassi õpilased. Õppeedukusega, kus keskmine hinne on üle 4,5 on õpilased sildistamisest vähem hõivatud kui õpilased keskmise hindega alla 3,5. Erinevused on nii enda kohta pilkavate hüüdnimede kuulmise kui ka ise teiste sildistamise osas.etkoolikiusaminesildistamine (psühh.)hüüdnimedõppeedukusSildistamise esinemine Eesti koolides ja selle seos õppeedukusegaThesis