Palu, Annegrete, juhendajaKendrali, ElisabethTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2018-03-142020-01-152018http://hdl.handle.net/10062/59464Antud uurimuse eesmärgiks oli välja selgitada, kas tagasisidestatud tõsimänguline EIT küsitlustreening parandab reaalses küsitlussituatsioonis lapsega läbiviidud intervjuu kvaliteeti. 61 katseisikut (47 naist, Mvanus = 23.38a, SD = 3.83), kelle andmeid analüüsiti, küsitlesid küsitlemistreeningus kuut lapsavatari võimaliku seksuaalse väärkohtlemise kohta ning nädala pärast küsitlesid nad kahte last lasteaias korraldatud sündmuse kohta. Uuringus leiti, et treeningus tagasisidestatud katseisikud kasutasid rohkem soovitatud küsimusi (p < .01 ηp2 = .11), kui treeningus tagasisidet mittesaanud grupp. Lastelt saadud tõeste detailide osakaal katsegruppide vahel ei erinenud (p = .74, ηp2 < .01). Tulemustest selgub, et EIT mõju kandub üle ka pärielus tehtavatele intervjuudele. Seetõttu võib see olla efektiivne treeningmeetod, kuid tuleb selgitada, kas sarnane mõju avaldub ka tarkvara teistesse keeltesse kohandamisel ning politseiuurijatest valimiga.estülekuulamise kvaliteetküsitlustreeningtagasisidelapstunnistajadtõsimängudlaste seksuaalse väärkohtlemise menetlusinvestigative interview trainingchild sexual abuse investigationchild witnessserious gamingfeedbackinvestigative interview qualityüliõpilastöödTõsimängulises tarkvaras lapsavataride tagasisidestatud küsitlemise mõju päris laste küsitlemise kvaliteedileThe effects of serious gaming simulation of child sexual abuse interviews with avatars paired with feedback on interview quality with real childrenThesis