Paaver, Marika, juhendajaLuik, LiisTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2018-07-192018-07-192018http://hdl.handle.net/10062/61292Töö üldine eesmärk oli uurida, milline on psühhosotsiaalsete oskuste treeningu käigus enesekaastunde ja depressiooni ning ärevuse sümptomite omavaheline seos ja enesekaastunde erinevate näitajate muutuste dünaamika kroonilise emotsioonide düsregulatsiooniga inimeste hulgas. Valim koosnes 21 isikust, sekkumisgrupp (n=12) sai dialektilise käitumisteraapia põhist psühhosotsiaalsete oskuste treeningut ning kontollgrupp (n=9) jätkas tavapärast ravi/teraapiat. Protsessi käigus täitsid mõlemad rühmad Emotsionaalse enesetunde küsimustikku ja Enesesõbralikkuse Skaalat. Töös ei leidnud kinnitust kumbki püstitatud hüpotees: 1. psühhosotsiaalsete oskuste treening suurendab sekkumisgrupi enesekaastunnet ning 2. enesekaastunde suurenedes vähenevad depressiooni ja ärevuse sümptomid, otseselt, kuid täpsem analüüs enesesõbralikkuse erinevate näitajate ning paranejate/mitteparanejatega näitas tendentsi enesekaastunde suurenemise poole sekkumisgrupis.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniadialektiline käitumisteraapiapsühhosotsiaalsete oskuste treeningenesekaastunneteadvelolekemotsioonide düsregulatsioondialectical behavior therapypsychosocial skills trainingself-compassionmindfulnessemotional dysregulationüliõpilastöödEnesekaastunne dialektilise käitumisteraapia põhisel psühhosotsiaalsete oskuste treeningul kroonilise emotsioonide düsregulatsiooniga inimestelSelf-compassion among people with severe emotional dysregulation during dialectical behavior therapy based psychosocial skills trainingThesis