Luuk, Aavo, juhendajaKits, KaijaTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2013-06-102013-06-102013http://hdl.handle.net/10062/30640Käesoleva seminaritöö eesmärgiks oli leida seoseid stressi ja enesekohaste tuumikhinnangute vahel. Kasutatud küsimustike hulka kuulusid stressiküsimustik ST-04 ja negatiivsete tuumikhinnangute alaskaalad. Valim moodustus Põltsamaa Ühisgümnaasiumi 10. ja 11. klasside õpilastest. Tulemused näitasid, et kõige tugevam seos stressiga on ärevusel. Lisaks sellele avaldus rida olulisi korrelatsioone stressiga tähelepanu- ja kontrolli-, nartsissismi- ning impulsiivsuse alaskaaladel. Selle uurimuse käigus kogutud andmestikku saab edaspidi kasutada erinevate võrdluste tegemiseks: võrrelda alaskaalasid sugude ja vanusegruppide kaupa.etõpilasedenesekohane teadminestressGümnaasiumi õpilaste enesekohaste tuumikhinnangute ja stressi mõõdete vahelised seosedThesis