Aru, Jaan, juhendajaEerme, ElisabethTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2025-09-102025-09-102025https://hdl.handle.net/10062/115730Eneseregulatsiooni on varasemalt mõõdetud enesekohaste küsimustike abil. Nähes enesekohaste küsimustike kitsaskohti nii valiidsuses kui ka kalduvuses sotsiaalsele soovitavusele, on püütud uurimist mitmekesistada. Täidesaatvaid funktsioone, mida mõõdetakse objektiivsete eksperimentaalmeetoditega, peetakse eneseregulatsiooniga tihedalt seotud psühholoogilisteks konstruktsioonideks, kuid varasemalt pole need kaks konstruktsiooni omavahel korreleerunud. Sellegipoolest on mitmed eneseregulatsiooni alla kuuluvad omadused täidesaatvate funktsioonide abil mõõdetavad. Käesolev uurimistöö uuris eneseregulatsioonivõime hindamisel kattuvust enesekohase küsimustiku tulemuste ning täidesaatvaid funktsioone mõõtvate katsete tulemuste vahel. Tartu Erakooli 8. klassi õpilased (n=31) täitsid eesti keelde tõlgitud Adolescent Self-Regulatory Inventory küsimustiku ja osalesid Wisconsini kaartide sorteerimise katses ning visuaalse otsingu katses. Uuring ei tuvastanud statistiliselt olulisi seoseid ning järelduste tegemiseks on vajalikud täiendavad uuringud. Kuigi seoseid ei tuvastatud, oleksid täidesaatvate funktsioonide katsed siiski väärtuslik lisa enesekohastele küsimustele eneseregulatsiooni uurimisel.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/Eneseregulatsioonenesekohane küsimustikWCST katsevisuaalse otsingu katseSelf-regulationself-report questionnaireWCSTvisual search tasküliõpilastöödPõhikooliõpilaste eneseregulatsioonivõime hindamine kasutades enesekohast küsimustikku ja kaht täidesaatvaid funktsioone mõõtvat testiAssessing primary school students’ self-regulation abilities using a self-report questionnaire and two tests measuring executive functionsThesis