Liin, Triin, juhendajaKask, Kristjan, juhendajaLuisti, CarmenTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2014-11-072014-11-072014http://hdl.handle.net/10062/44154Käesolevas töös võrreldakse metamälu ja meenutamise strateegiaid Eesti 4-ja 6-aastastel lastel. Laste seas viidi läbi poolstruktureeritud intervjuu, mis koosnes avatud küsimustest (Friedman, 2007). Tulemused osutavad, et 4-ja 6-aastasted lapsed suutsid meenutamisel kasutada erinevaid strateegiaid ja seos meenutamisel ning metamälul oli olemas, kuigi seda seost võib pidada nõrgaks. Nelja-aastased lapsed kasutasid meenutamisel rohkem erinevaid strateegiaid, kui 6-aastased lapsed. Samuti kasutasid nad autoriteedi abil meenutamist rohkem kui vanemad lapsed. Tulemustest võis välja lugeda, et 6-aastased lapsed teadustavad vastuseid endale paremini, seega metamälu ja mälu seos on neil paremini arenenud, kui 4-aastastel.etüliõpilastöödlapsedmälu (psühh.)mälestusedLaste metamälu: 4- ja 6-aastaste laste arusaam meenutamise strateegiatestThesis