Roos, Liana, juhendajaLainoja, LehoTartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondTartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetaja2024-08-222024-08-222024https://hdl.handle.net/10062/102586Alates 2023. aasta sügisest kehtib Eesti põhikoolides uuendatud tehnoloogiaõpetuse riiklik õppekava. Varasema täpsemalt määratletud õpitulemuste ja aine sisuga võrreldes annab uus õppekava õpetajatele suurema otsustusvabaduse. Uuring tuvastas kolm tehnoloogiaõpetuse õpetajate tüüpi: arengut väärtustav, autonoomne ja loov muutuste elluviija, muutustesse kriitiliselt suhtuv, kuid kohanev praktik ja muutustes tugevat toetust vajav passiivne ellujääja. Uuringus välja töötatud õpetajate tüpoloogia aitab mõista, kuidas erinevad õpetajatüübid reageerivad õppekava muudatustele. Professionaalne tegevusvõimekus haridusmuudatuste elluviimisel on seotud varasemate kogemuste ja positiivse ning toetava koolikultuuriga. Uuring kinnitab, et õpetajate tegevusvõimekus on haridusmuudatuste tõhusa rakendamise võtmetegurestAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 EstoniatehnoloogiaõpetusaineõpetajadkohanemisvõimemagistritöödÕpetaja tegevusvõimekuse avaldumine põhikooli riikliku õppekava muutustega toimetulekul - tehnoloogiaõpetajate tüpoloogiaThesis