Balti Uuringute InstituutEesti Inimõiguste Keskus2018-02-152018-02-152017http://hdl.handle.net/10062/59296Uuring annab ülevaate inimõiguste käsitlemisest Eesti koolides, sellesuunalistest hoiakutest õpilaste, õpetajate ja kooli juhtkonna poolt, ning inimõiguste alaste teadmiste rakendamise toetamisest koolisüsteemis. Uuringu raames viidi läbi õigusaktide ja dokumentide analüüs (riiklikud õppekavad, koolide arengukavad, kodukorrad jm dokumendid) ning fookusgrupi intervjuud 10 Eesti põhikoolis. Uuring avab nii õpilaste, juhtkonna kui õpetajate vaate inimõiguste ja nende alusväärtuste avaldumisele koolides ning annab soovitusi riigile ja koolidele, kuidas selgemini ja teadvustatumalt inimõigusharidust edendada.Uuringu läbiviimine toimus paralleelselt ja koostöös inimõigushariduse kontseptsiooni koostamisegaestinfo:eu-repo/semantics/openAccessinimõigusedüldhariduskoolidõppekavadhariduspoliitikaInimõigused ja inimõiguste alusväärtused Eesti koolis ja hariduspoliitikastinfo:eu-repo/semantics/report