Laas, Kariina, juhendajaSaare, HannaTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2021-11-222021-11-222021http://hdl.handle.net/10062/75939Antud uurimistöö eesmärk oli uurida Eesti eelkooliealiste (1–7 a) laste digiseadmete kasutusaja ja uneaja seoseid laste käitumisprobleemidega. Töös kasutati uuringu „Laste uni, tervis ja käitumine“ andmeid, mis on kogutud 2018. ja 2019. aastal (n=561). Õpetajate raporteeritud andmetest moodustati peakomponentide meetodil kolm käitumisprobleemide kategooriat: „Aktiivsus- ja tähelepanuprobleemid“ (ATP), „Passiivsus“ ja „Agressiivsus“. Töös leiti nõrk positiivne seos interaktiivse meedia tarbimise ja käitumisprobleemide vahel. Samuti leiti nõrk negatiivne seos passiivse meedia tarbimise ja ööune pikkuse vahel. Veel leiti seos lasteaias magatava lõunaune ja käitumisprobleemide vahel. Lineaarne mitmene regressioon ennustas ATP ning Passiivsust, kuid mitte Agressiivsust.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationaldigiseadmeddigital devicespassivenessagressivenessüliõpilastöödlasteaialapsedkäitumineaktiivsustähelepanupassiivsusagressiivsusuniterviskindergarten childrenbehaviouractivityattentionsleephealthLasteaialaste digiseadmete kasutamise ja uneaja seosed õpetajate raporteeritud käitumisprobleemidegaRelationships between digital device usage, sleep time and kindrergarten teacher reported behavioural problems in kindergarten childrenThesis