Kutsar, Dagmar, juhendajaTohvri, TaiveTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Ühiskonnateaduste instituut2018-06-252018-06-252018http://hdl.handle.net/10062/60944Uurimistöö eesmärk oli anda ülevaade maalaste majanduslikust sotsialiseerumisest selle kahes aspektis: osalemisest pere rahaasjades ning majandusliku toimimise kogemustest laste endi perspektiivist lähtudes. 1. Laste majanduslik sotsialiseerumine perekonnas toimub läbi erinevate tegevuste: rahast ja säästudest rääkimine, osalemine suuremate ostude kavandamisel, multifilmid toetavad samuti perekonnas sotsialiseerumist. 2. Lapsed on ise aktiivsed majanduslikud toimijad. - Neil on oma raha, mida saavad erinevatel viisidel (kingina sünnipäevadel, töötegemise eest). - Nad tunnevad vastutust rahakasutamise eest. - Lastel on enda strateegiad oma rahaga ümberkäimisel. - Lastel on enda sotsiaalne võrgustik, kes aitab rahateenimise eesmärgil tööd leida. Kokkuvõtteks, uuringus osalenud lastel olid omad kogemused ja arvamused rahast. Ilmnesid kindlad märgid sellest, et nad on aktiivsed majanduslikud toimijad ja perekond on hea koht majanduslikuks sotsialiseerumiseks. Nad teavad rääkida perekonna rahaasjadesse kaasamisest ja oskavad rahaga ümber käia. Laste jutus peegeldusid vanemate hoiakud rahasse ning kodu olulisus.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/bakalaureusetöödmaakoolidlapsedsotsialiseeruminerahaMaakooli laste majanduslik sotsialiseerumine: raha laste perspektiivisThesis