Tulviste, Tiia, juhendajaUrm, AdaTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2013-04-162013-04-162012http://hdl.handle.net/10062/29859Käesoleva töö raames uuriti longituudselt laste sõnavara arengus ilmnevate individuaalsete erinevuste stabiilsust pooleteise aasta jooksul. Laste sõnavara arengut hinnati kolmel korral (1;5 – 1;7, 1;11 – 2;1 ja 2;11 – 3;1 aasta vanuses), kasutades vanemate poolt täidetavat MacArthuri Suhtlemise Arengu testi vanema vanuserühma versiooni, Reynelli testi ning hinnates laste sõnavara igapäevastes ema ja lapse vahelistes suhtlussituatsioonides. Leiti, et laste sõnavara suurus esimesel mõõtmisel ennustas statistiliselt olulisel määral samade laste sõnavara suurust teisel ja kolmandal mõõtmisel. Samuti leidis osalist kinnitust püstitatud hüpotees, et nii aja kui ka erinevate metoodikate lõikes on laste tulemused stabiilsed, millest tulenevalt on võimalik järeldada, et lapse sõnavara hinnatuna 1;5 kuni 1;7 aasta vanuses ennustab sõnavara arengutaset hilisemas vanuses.etmagistritöödsõnavarakõne arengindividuaalsed erinevusedIndividuaalsete erinevuste stabiilsus eesti laste sõnavara arengusThesis