Teppo MoonikaHüsson MoonikaTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskus2024-06-072024-06-072024-06-06https://hdl.handle.net/10062/99129Magistritöö eesmärgiks oli välja selgitada, kuidas Eesti geograafiaõpetajad defineerivad õuesõpet, milliseid tegurid mõjutavad õuesõppe läbiviimist ja missuguseid meetodeid õuesõppe läbiviimiseks kasutatakse. Andmeid koguti väljatöötatud küsimustikuga, millele vastas 74 geograafiaõpetajat üle Eesti. Andmete analüüsimisel kasutati nii kvantitatiivset kui ka kvalitatiivset lähenemisviisi. Tulemustest selgus, et õpetajad defineerivad õuesõpet sõnadega “õues” ja “väljaspool klassiruumi”. Õuesõppe läbiviimist mõjutavad ilmastik, õpetatav teema, planeerimisoskus, keskkond, vahendite kättesaadavus, koostöö, õpetaja ja õpilaste motivatsioon. Õuesõpet viiakse läbi kõige enam kooli territooriumil, kooli lähedal looduskeskkonnas ja matkadel/ekskursioonidel Eestis. Meetoditena kasutatakse eelkõige vaatlus- ja/või töölehe täitmist, ekskursiooni ja/või matka ja erinevate mõõtmisülesannete lahendamist.etõuesõpegeograafiageograafiaõpetajadCERCS: S272 “Õpetajakoolitus”outdoor educationgeographygeography teachersCERCS code: S272 “Teacher education”magistritöödEesti geograafiaõpetajate hinnangud õuesõppe läbiviimiseleThesis