Urm, Ada, juhendajaSikemäe, MikkTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2025-09-102025-09-102025https://hdl.handle.net/10062/115795Viimastel aastatel on teismeliste vaimse tervise probleemid, sealhulgas ärevus, depressioon ja raskused stressiga toimetulekul, näidanud kasvutrendi. Käesoleva uurimistöö eesmärgiks oli uurida spetsialistide hinnanguid POD-TEAMS ennetusprogrammi sobivuse kohta Eesti 9. ja 12. klassi õpilaste jaoks. Uuringus viidi läbi struktureeritud intervjuud 14 haridusvaldkonna ja vaimse tervise spetsialistiga. Kvalitatiivse temaatilise analüüsi tulemusel selgus, et spetsialistid peavad emotsioonide regulatsiooni oskuste õpetamist koolikeskkonnas väga oluliseks. Samuti analüüsiti ennetusprogrammi tulemuslikkust mõjutavaid tegureid nagu turvaline keskkond, grupi suurus ning grupijuhi kompetents. Selleks, et psühhohariv info ja oskused kinnistuksid, soovitasid spetsialistid vähemalt sama palju oskuseid praktiseerida. Kuigi POD-TEAMS ennetusprogrammi rakendamine Eestis on sisu poolest paljulubav, tõid spetsialistid välja mitmed väljakutsed, sealhulgas õpilaste motiveeritus ja ennetusprogrammi ressursimahukus. Tulemused osutavad emotsioonidega toimetuleku ja regulatsiooni õpetamise vajadusele Eesti haridussüsteemis.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/emotsioonide regulatsioonennetusprogrammnoorte vaimne tervisPOD-TEAMSkoolipõhine ennetusprogrammemotion regulationprevention programadolescent mental healthPOD-TEAMSschool-based prevention programmeüliõpilastöödSpetsialistide hinnang emotsiooniregulatsiooni oskuste toetamise vajadusele Eesti 9. ja 12. klassi õpilaste seasExperts’ Opinions on the Need to Support Emotion Regulation Skills Among 9th and 12th Grade Students in EstoniaThesis