Muhammad, Naveed, juhendajaIqbal, Mubashar, juhendajaKhan, Md Al AminTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Arvutiteaduse instituut2025-10-232025-10-232025https://hdl.handle.net/10062/117043The autonomous vehicle industry is rapidly advancing toward fully autonomous vehicles, raising significant concerns about cybersecurity and physical safety. These vehicles depend heavily on interconnected digital components, which enhance convenience, but at the same time pose risks. Those interconnected components expose critical systems to malicious actors. Recent incidents have demonstrated that adversaries are employing sophisticated techniques to exploit these systems, posing a greater risk to human life, data security, and public safety. This reminds us that the security of autonomous vehicles needs to be addressed. This study addresses the problem of securing autonomous vehicles against cyber threats by employing a digital twin-based deception solution. Here we show that our proposed digital twin deception system can effectively mitigate unauthorized access attempts targeting autonomous vehicles, redirecting them to an isolated honeypot and collecting valuable intelligence while keeping the attacker busy on the honeypot. At the same time, the data is visualised on the Kibana dashboard. This method not only identifies intrusions but also generates actionable insights through integrated monitoring and incident response features. The proposed system can also be extended beyond autonomous vehicles; it can also be applied to other cyber-physical models where a digital twin offers significant security and operational advantages. These findings contribute to the larger effort of protecting next-generation transportation systems through intelligent, resilient, and adaptive security mechanisms.Autonoomsete sõidukite tööstus areneb kiiresti täisautonoomsete sõidukite suunas, tekitades olulisi muresid küberjulgeoleku ja füüsilise ohutuse osas. Nende sõidukite töö tugineb omavahel ühendatud digitaalkomponentidel, mis küll suurendab mugavust, kuid samal ajal tekitab uusi riske. Need omavahel ühendatud komponendid muudavad kriitilise tähtsusega süsteemid haavatavaks pahatahtlikele tegijatele. Hiljutised juhtumid on näidanud, et ründajad kasutavad nende süsteemide ärakasutamiseks keerukaid meetodeid, mis kujutavad endast suuremat ohtu inimeludele ning andmete- ja avalikule turvalisusele. Sellest tuleneb, et autonoomsete sõidukite turvalisus vajab lahendamist. Käesolev töö käsitleb autonoomsete sõidukite kaitset küberohtude eest, rakendades digitaalse kaksiku põhist eksitustehnoloogiat. Tulemused näitavad, et pakutud digitaalse kaksiku põhine eksitussüsteem suudab tõhusalt ära hoida autonoomseid sõidukeid sihtivaid volitamata juurdepääsu katseid, suunates need isoleeritud peibutuskeskkonda ning kogudes samal ajal väärtuslikku infot, hoides ründajat peibutuskeskkonnas hõivatuna. Samal ajal visualiseeritakse kogutud andmed Kibana juhtpaneelil. See meetod ei piirdu sissetungide tuvastamisega, vaid loob integreeritud seire- ja intsidentidele reageerimise funktsioonide kaudu ka tegutsemiseks vajalikke teadmisi. Pakutud süsteemi saab hõlpsasti laiendada ka väljaspool autonoomseid sõidukeid ning seda võib rakendada ka teistes küberfüüsikalistes mudelites, kus digitaalne kaksik pakub olulisi turvaja operatiivseid eeliseid, mis aitavad kaasa järgmise põlvkonna transpordisüsteemide kaitsele läbi intelligentsete, vastupidavate ja kohanemisvõimeliste turvamehhanismide.enAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Computer ScienceNumerical AnalysisSystemsControlmagistritöödinformaatikainfotehnoloogiainformaticsinfotechnologyDigital Twin-Based Deception Solution for Autonomous Vehicles SecurityDigitaalse kaksiku põhine eksitussüsteem autonoomsete sõidukite turvalisuse tagamiseksThesis