Luuk, Aavo, juhendajaSaarela, Mari-LiisTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2015-10-022015-10-022015http://hdl.handle.net/10062/48735Antud töös uuriti delinkventselt käituvate laste ja aktiivsus- ja tähelepanuhäirega laste isiksuslike omaduste erinevusi võrrelduna käitumisprobleemideta lastega. Vaatluse alla võeti laste negatiivsed enesekohased tuumikhinnagud, planeerimine, düssotsiaalsus ja agressiivsus. Leiti, et delinkventsetel lastel esineb rohkem negatiivseid omadusi kui normaalselt eluga toimetulevatel lastel. Näiteks on nad impulsiivsemad, agressiivsemad ja neil on rohkem probleeme tähelepanu hoidmisega. Ilmnes, et aktiivsus-ja tähelepanuhäirega lapsed on mitmete negatiivsete omaduste poolest jällegi äärmuslikumad kui aktiivsus- ja tähelepanuhäireta delinkventselt käituvad lapsed. Nad on psühhopaatilisemad, agressiivsemad, neil on halvem tähelepanu kontroll ja nad jäävad planeerimisoskustes võrdlusgrupile oluliselt alla.etmagistritööddelinkventne käituminekäitumishäiredaktiivsus- ja tähelepanuhäirelapsedalaealisedIsiksuslike omaduste erinevused delinkventselt käituvatel, aktiivsus- ja tähelepanuhäirega ja käitumisprobleemideta alaealistelThesis