Schihalejev, Olga, juhendajaTürn, MargeTartu Ülikool. UsuteaduskondTartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond2025-07-142025-07-142025https://hdl.handle.net/10062/112177Uurimistöö käsitleb jõuluaja traditsioonide tähistamist kristliku ja waldorflasteaia näitel, keskendudes nende sarnasustele ja erinevustele, pedagoogilistele tõlgendustele ning kogukonnatunnetuse kujunemisele. Uurimuse läbiviimiseks valiti haridusantropoloogiline vaatenurk, et mõista lasteaedade jõuluaja traditsioone osalejate perspektiivist. Andmete kogumiseks rakendati osalusvaatlust ja poolstruktureeritud intervjuusid, andmete analüüsimiseks kasutati teemaanalüüsi meetodit. Kokku tehti kuus vaatlust ja kümme intervjuud kristliku ja waldorflasteaia õpetajatega. Tulemused näitasid, et jõulutraditsioonid aitasid kujundada laste väärtuskasvatust ja kogukonnatunnetust. Ühised rituaalid lõid lastele ja õpetajatele ühise tähendusruumi, kus pühade tähendust kogeti vahetult meelte kaudu. Mõlemas lasteaias väärtustati esteetilist keskkonda, meelelist kogemust ja rütmilisust. Erinevused ilmnesid tähistamisviisides, eriti sündmuste tonaalsuses ja õpetaja rolli kujundamises.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/religioonipedagoogikaharidusantropoloogiajõuluaja traditsioonidwaldorfpedagoogikakristlik väärtuskasvatuskogukonnatunnetusmagistritöödJõuluaja traditsioonid kristliku ja waldorflasteaia näitelThesis