Raidvee, AireTeepere, AntiMust, Olev2014-05-232014-05-232008http://hdl.handle.net/10062/40917Käsitledes Eesti haridussüsteemis riigieksamite hinnete võrreldavust, on käesoleva tööga vastatud vähemalt järgmistele küsimustele: 1) Kas ja millised on hindamissüsteemide ühispõhimõtted erinevates ainetes? 2) Kas erinevate riigieksamite tulemuste palliomistused on samatähenduslikud? 3) Kas ühe aine piires eri aegadel saadud tulemused on samatähenduslikud? Kas võib ühe eksamiaine piires välja joonistada keskmiste hinnete ajalise trendi, teades, et võrdleme analoogseid, samatähenduslikke tulemusi? 4) Kas on võimalik hindamisel kasutatavad arvud seostada kvalitatiivsete hinnangutega, fikseerimaks hinnete samatähenduslikkust, (hinde arvväärtus võib olla sama, aga kas tema tähendus on sama)? 5) Kas riigieksamite tulemused saavad olla üliõpilaskandidaatide usaldusväärse võrdluse aluseks, (kas eristavad eksaminande piisavalt hästi kõrgkoolide vastuvõtukriteeriumidena)?etinfo:eu-repo/semantics/openAccesslõpueksamõppeedukushindedharidussüsteemidhindamineõpitulemusedriigieksamidüldharidusRiigieksamitulemuste võrreldavuse loomineinfo:eu-repo/semantics/workingPaper