Veldi, Enn, juhendajaKolbakova, FlorikaTartu Ülikool. Inglise filoloogia osakondTartu Ülikool. Filosoofiateaduskond2015-06-122015-06-122015-06-12http://hdl.handle.net/10062/46990Infotehnoloogia (IT) osatähtsus nii võõrkeelte õppimisel ja õpetamisel kui õppetöös tervikuna on viimasel aastakümnel oluliselt suurenenud. IT vahendid aitavad õppetööd vaheldusrikkamaks ja huvitavamaks muuta, ka on IT vahendite kasutamine töös digitaalajastu õpilastega suuresti möödapääsmatu, sest IT vahendid on tänapäeva õpilaste lahutamatuks osaks ning vastasel korral on õpetajal suhteliselt keeruline püüda ja hoida digiajastu õpilaste tähelepanu. Ent huvitavatele ja uuenduslikele digitaalsetele õppevahenditele vaatamata on lõhe tava- ning erivajadustega õpilaste teadmiste ja oskuste vahel järk järgult suurenenud. Selle põhjuseks on spetsiaalselt õpiraskustega õpilastele suunatud õppevahendite (nii traditsiooniliste kui digitaalsete) puudus. Käesoleval tööl on kolm eesmärki. Esiteks uurida, missuguseid IT võimaluste poolt toetatud tegevusi, ülesandeid ja materjale kasutatakse Eestis inglise keele õpetamisel tavaõpilastele ja keeleliste erivajadustega õpilastele ning neid võrrelda Euroopa ja Aasia riikides kasutatava metoodikaga. Teiseks selgitada välja, millised on suuremad probleemid ja valukohad seoses IT vahendite kasutamisega inglise keele õpetamisel tavaõpilastele ja keeleliste erivajadustega õpilastele: kas õpetajad koostavad materjalid ise või kasutavad valmismaterjale, kas ja kuidas nad materjale kohandavad. Kolmandaks, mida on võimalik Euroopa (sealhulgas Eesti) ja Aasia õpetajate kogemustest õppida.enAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalopenAccessmagistritöödüliõpilastöödvõõrkeeleõpeIT võõrkeeletunniskeeleliste erivajadustega õpilanemagistritöödThe use of ICT Among the Teachers of English in Estonia by Comparison with Europe and USAThesis