Suigusaar, Maia-LiisaTartu Ülikool. Loodus- ja tehnoloogiateaduskondTartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskus2016-08-262016-08-262016http://hdl.handle.net/10062/53225Käesoleva magistritöö uuring käsitleb Eesti vanema kooliastme õpilaste väärtushinnanguid ja õpetaja käitumisviiside tajumist. Küsimustiku koostasid Tartu Ülikooli õppejõud Säälik, Krips, Kalk, Mikk (2013). Antud töö eesmärgiks oli selgitada, millised õpilaste väärtushinnangud peaksid õpilase edukusele kaasa aitama, ning kuivõrd 14.-15.aastaste õpilaste väärtushinnangud seostuvad õpetaja käitumisviiside tajumisega. Lisaks uuriti seoseid õpilase kodus olevate raamatute arvu ja väärtuste vahel. Antud töö tulemustest järeldati, et õppetöö arendamiseks on tarvis tegeleda väärtuskasvatusega, sest mida enam õpilane väärtustab teadmisi, seda enam tajub õpilane õpetaja õpilaskeskset, toetavat käitumisviisi, ja seda kõrgem on õppeedukus. Mida enam õpilane pidas oluliseks trende (nt rikkust, moodi), seda vähem tajus ta õpetaja õpilaskeskset ja toetavat käitumisviisi, ja seda madalam oli tema õppeedukus.õpilane, õppeedukus, väärtushinnangud, õpetaja käitumisviismagistritöödPõhikooli vanema astme õpilaste õppeedukust toetavad väärtushinnangud ja õpetaja käitumisviiside tajumineThesis