Laas, Kariina, juhendajaTäht, Karin, juhendajaOts, EveliinaTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2019-09-232019-09-232019http://hdl.handle.net/10062/65303Käesoleva uurimistöö eesmärgiks oli uurida nutiseadme kasutamise seost perfektsionismiga 7.klasside õpilaste näitel. Valim koosnes 139 lapsest (76 tüdrukut ja 62 poissi), keskmise vanusega 13.33 (SD = .501). Perfektsionismi ja nutiseadme kasutuse hindamiseks kasutati kolme enesekohaste väidetega testi: nutitelefoni probleemse kasutamise küsimustiku lühiversiooni ESAPS18 (Estonian Smartphone Addiction Proneness Scale; Rozgonjuk, Rosenvald, Janno ja Täht, 2016); perfektsionismi mõõtmiseks Eesti oludele kohandatud laste perfektsionismi skaalat (Kalde, 2013) ja uuringu jaoks spetsiaalselt välja töötatud küsimustikku õpilaste digiseadmetes veedetud aja hindamiseks. Muutujate vahel seoste leidmiseks kasutasin korrelatsioonianalüüse. Uurimistöö tulemusena leidsin, et perfektsionismi osad alaskaalad on statistiliselt oluliselt nõrgalt korreleerunud osade nutiseadme kasutamise aspektidega – kõrgem perfektsionismi tase seostus probleemse nutiseadme kasutusega. Edasised uuringud seose põhjuslikkuse suunast suurema valimi peal on tarvilikud kindlamate järelduste tegemiseks.estopenAccessAutorile viitamine + Mitteäriline eesmärk + Tuletatud teoste keeld 3.0 Eestinutitelefondigiseadmedperfektsionismsmartphonedigital devicesperfectionismüliõpilastöödPerfektsionismi seos nutiseadme kasutamisega 7. klasside näitelThe Role of Smart Devices Usage in Perfectionism Among 7th Graders in EstoniaThesis