Hannus, Aave, juhendajaTedrekull, Mia-MariiTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2024-02-142024-02-142024https://hdl.handle.net/10062/95328Uuringu eesmärk oli hinnata lasteaiaealiste laste kehalise aktiivsuse ja istumisega seotud eksplitsiitsete hoiakute mõõtevahendite faktorstruktuuri. Täpsemalt hinnati kolmes erinevas arvutiülesandes kehaliselt aktiivsete ja istuvate tegevuste meeldivusele antud hinnangute aluseks olevaid latentseid struktuure kasutades selleks uurivat faktoranalüüsi. Arvutiülesannete teel hinnati laste hoiakuid kehaliselt aktiivsetesse tegevustesse (a) meeldivuse alusel järjestusskaalal, (b) meeldivust väljendavate stiimulitega samastumise alusel ja (c) stiimulite meeldivuse paarikaupa võrdlemise alusel. Uuringus osales 178 lasteaialast (83 poissi ja 95 tüdrukut), kelle vanus oli 46-72 kuud. Faktoranalüüside tagajärjel leiti iga arvutiülesande tulemuste puhul võimalusi latentseteks konstruktideks. Meeldivuse testi puhul toodi välja mängulisusemittemängulisuse ning üksinda-koos tegutsemise dimensioonid. Samastumise testi puhul toodi välja edasiliikumisoskused, istuvad produktiivsed ja istuvad vaba aja tegevused. Võrdlemise testi puhul toodi välja edasiliikumisoskuste ja vahendi käsitlemise oskused. Uuringu tagajärjel on võimalik tulevikus kogemuslike hoiakute teste paremini koostada arvestades leitud potentsiaalseid latentseid struktuure.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/kehaline aktiivsusteadvustatud kogemuslikud hoiakudlasteaialapsedkehalise aktiivsuse hoiakudphysical activityexplicit evaluative attitudeskindergarten childrenphysical activity attitudesüliõpilastöödLaste kehalise aktiivsusega seotud kogemuslike hoiakute mõõtevahendite faktorstruktuuri hindamineAn assessment of the factor structure of measures assessing children's experiential attitude towards physical activityThesis