Schults, Astra, juhendajaLaane, MairiTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2016-07-052016-07-052016http://hdl.handle.net/10062/52295Uurimistöö põhieesmärgiks oli leida võimalik seos laste väga varajase kõne tulemuste ning hilisema lugemisoskuse vahel. Varajase kõne andmed koguti MacArthur-Batesi suhtlemise arengu testi eestindatud versiooniga 27 lapse kohta vanuses 14-16 kuud (M=15,11, SD=0,75). Teise testimisega kogusin andmed laste lugemisoskuse, verbaalse võimekuse, töömälu mahu, infotöötlemise kiiruse ja mitteverbaalse intelligentsuse kohta laste vanuses 8-11 aastat (M=9,22, SD=0,89). Korrelatsioon- ja regressioonanalüüsi tulemusena käesolevas uurimistöös varajase kõne arengu ja laste hilisema lugemisoskuse vahel seost ei leitud. Samaaegselt mõõdetuna on lapse vanus, töömälu maht, verbaalne võimekus, üldintelligentsus ning automaatse nimetamise kiirus seotud lugemisoskusega.etvarajase kõne arenglugemisoskusMacArthur-Batesi suhtlemise arengu testearly speech developmentreading abilitiesMacArthur-Bates Communicative Development Inventory: Infant FormüliõpilastöödKas varane kõne areng on seotud lugemisoskusega algklassides?Is early speech development related to reading abilities in first grades?Thesis