Tamm, Maria, juhendajaKolnes, Martin, juhendajaJõgeva, KaisaTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2018-07-192018-07-192018http://hdl.handle.net/10062/61295Antud eksperimentaalses uurimistöös uuriti, kas uudislooga mittekongruentne pealkiri (eksitav pealkiri) mõjutab teksti sisu mõistmist ning teksti töötlemise strateegiaid. Uuringus osales 29 Tartu Ülikooli bakalaureuse üliõpilast vanuses 19-36 eluaastat (keskmine 21.52 a.). Sõltumatute muutujatena esitati igale katseisikule kolme faktuaalse sisuga uudislugu, mis olid siis vastavalt, kas kongruentse (mitteeksitava) või mittekongruentse (eksitava) pealkirjaga. Mõõdeti silmade tööd teksti lugemisel ning analüüsiti silma fiksatsioonide kestvust ja arvu, tagasiulatuvad sakaade ning teksti üldtöötlusaega. Teksti mäletamist mõõdeti peamiselt kahe avatud sisuküsimusega (mäluskoor) ning lisaks lasti katseisikul teha loetud uudislugude põhjal järeldusi ja vastata kolmele faktiküsimusele. Individuaalsed erinevused võeti kontrolli alla töömälu ning funktsionaalse lugemise testimisega. Statistiliselt olulisi erinevusi ei leitud.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniaeksitav pealkiriteksti töötlemise strateegiadtekstist arusaamineEyeLink 1000misleading titletext processing strategiestext comprehensionEyeLink 1000üliõpilastöödEksitava pealkirja seos tekstist arusaamise ja teksti töötlemise strateegiategaEffects on misleading headings on text comprehension and text processing strategiesThesis