Laas, Kariina, juhendajaRüütsalu, KaijoTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2021-11-222021-11-222021http://hdl.handle.net/10062/75938Informatsiooni rikkalikkuse ja sotsiaalse asendamise teooria väidavad, et tehnikaseadmetes suhtlemine ja näost-näkku suhtlemine omavad kvalitatiivselt ja kvantitatiivselt erinevat mõju sellele, millised on inimese suhtevõrgustikud. Veebis suheldes suureneb sildu loov kapital, mis on pinnapealsem ega paku inimesele võrreldes siduva kapitaliga nii palju sotsiaalset toetust. Eelnevalt on liialt vähe pööratud tähelepanu mittedigitaalsete ja digitaalsete mängude võrdlemisele ühe uuringu sees ning sellele, kuidas need mõjutavad lapse sotsiaalset toetust. Antud uuring viidi läbi paberküsimustiku teel 3. klassi õpilaste seas (n=282). Uuring ei leidnud seoseid lapse poolt märgitud lemmikmängude ja arvutimängude/videote vaatamisele kulutatud aja ning sotsiaalse toetuse vahel. Üllatavalt oli lapse sotsiaalse toetusega positiivselt seotud asjalike tegevuste tegemine digitaalseadmes. Arutelus on välja toodud võimalikud seletused tulemustele, uuringu probleemid ning võimalused, kuidas neid lahendada.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalinformatsiooni rikkalikkuse teooriasotsiaalse asendamise teooriamedia richness theorysocial displacementüliõpilastöödsotsiaalne toetuslapsedmängudsotsiaalne kapitalsocial supportplaygameschildrensocial capitalKolmanda klassi laste mängud ja nende seos sotsiaalse toetusegaThird class children’s games and its relationship with social supportThesis