Schults, Astra, juhendajaŠarapova, JuliaTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2018-07-202018-07-202018http://hdl.handle.net/10062/61334Organisatsiooni tööefektiivsus on seotud töötajate rahuloluga. Rolli ebamäärasus ja rollikonflikt tekitavad stressi ja suurendavad töölt lahkumise tõenäosust (Hassan, 2013). Eesti koolidest lahkub iga-aastaselt keskmiselt 20% koolipsühholoogidest. Käesoleva magistritöö eesmärk oli uurida Eesti koolipsühholoogide ülesandeid, rolli selgust, rollikonflikti ja tööga rahulolu. Uuringus vastas 72 koolipsühholoogi, millised tegevused kuuluvad nende ülesannete hulka ning kui sageli nad neid täidavad. Lisaks koguti 39 koolijuhi vastused koolipsühholoogi rolli kohta. Leiti, et koolipsühholoogid täidavad ülesandeid, mida peavad oluliseks – nõustavad, hindavad, teevad koostööd kolleegidega, viivad läbi ennetustegevusi ja sekkumisi. Need tegevused on kooskõlas Eesti Koolipsühholoogide Ühingu poolt koostatud ametijuhendiga. Ühingusse kuuluvatel psühholoogidel on madalam rollikonflikt. Juhtide nägemus koolipsühholoogi rollist sarnaneb psühholoogide nägemusega. Koolipsühholoogide tööga rahulolu on Eesti keskmisest kõrgem, nende rolli selgus on seotud tööga rahuloluga ning viimane omakorda töölt lahkumise kavatsusega.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniakoolipsühholoogrolli selgusrolli ebamäärasusrollikonflikttööga rahulolutöölt lahkumise kavatsusschool psychologistrole clarityrole ambiguityrole conflictjob satisfactionintention to leavemagistritöödEesti koolipsühholoogide rolli selgus ja tööga rahuloluRole clarity and job satisfaction of Estonian school psychologistsThesis