Schults, Astra, juhendajaMäekivi, HeiviTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2019-08-292019-08-292019http://hdl.handle.net/10062/65122Laste väärkohtlemine on peamine laste peredest eraldamise põhjus. Laste väärkohtlemise ja perest eraldamise tagajärjel võivad lastel tekkida tõsised emotsionaalsed ja käitumuslikud probleemid. Enamasti tekib väärkohtlemine vanemate oskamatusest või negatiivsetest lapsepõlvekogemustest, mitte pahatahtlikkusest oma laste suhtes. Magistritöö käigus selgitasin välja efektiivsed psühholoogilised peretöö sekkumised laste füüsilise ja psühholoogilise väärkohtlemise ning hooletusse jätmise korral ning võrdlesin neid Eesti lastekaitsesüsteemis kasutusel olevate sekkumistega. Selleks töötasin läbi erinevad rahvusvahelised juhendid ja soovitused ning viisin lastekaitsetöötajate seas läbi küsitluse. Saadud tulemuste põhjal koostasin laste väärkohtlemise ennetamise ja perede psühholoogilise rehabiliteerimise juhendi lastekaitsele.estopenAccessAutorile viitamine + Mitteäriline eesmärk + Tuletatud teoste keeld 3.0 Eestilaste väärkohtleminehooletusse jätminelastekaitsepsühholoogiline rehabiliteerimineväärkohtlemise ennetamineefektiivsed psühholoogilised sekkumisedjuhendchild maltreatmentneglectchild welfare systempsychological rehabilitationprevention of maltreatmenteffective psychological interventionsguidelinesmagistritöödLapse perest eraldamise ennetamise ja eraldamisjärgse sekkumise juhendi koostamine lastekaitseleDeveloping a guide for the prevention of separation of child from family and postseparation interventionThesis