Laas, Kariina, juhendajaLomp, KarlTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2018-07-202018-07-202018http://hdl.handle.net/10062/61340Senimaani läbi viidud virtuaalreaalse eksponeerimise uuringud pole uurinud kuivõrd suurt mõju omab eksponeerimisele varasem kokkupuude virtuaalsete keskkondadega. Käesolev töö uurib, kuivõrd suur mõju avaldab varasem kokkupuude arvutimängudega virtuaalreaalsele eksponeerimisele avaliku esinemise kontekstis. Varasematest uuringutest lähtuvalt võiks oletada, et need, kes mängivad rohkem mänge, tajuvad virtuaalreaalset eksponeerimist teistmoodi. Käesoleva uuringu valimiks olid Tartu tudengid. Kokku kaasati 90 katseisiku andmed. Tulemustest selgus, et arvutimängude mängijatel oli võrreldes mittemängijatega suurem langus osadel sotsiaalärevust mõõtvatel skaaladel. Põhjust on arvata, et ärevuse vähenemine oleneb varasematest kogemustest arvutimängude ja virtuaalreaalsusega.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniavirtuaalreaalsushirmule eksponeeriminearvutimängudesinemisärevusärevuse väheneminevirtual realityexposure to fearvideo gamesfear of public speakingreduction in anxietymagistritöödKuidas mõjutavad eelnevad virtuaalreaalsed kogemused virtuaalse reaalsusega eksponeerimise efektiivsust?How does prior exposure to virtual reality affect the effectiveness of VR exposure intervention!Thesis