Schults, Astra, juhendajaAdov, Liina, juhendajaEldermann, MariaTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2018-07-192018-07-192018http://hdl.handle.net/10062/61325Käesoleva magistritöö eesmärgiks oli uurida erikoolides töötavate õpetajate läbipõlemise taset, emotsionaalset heaolu ning kasutatavaid toimetulekustiile. Valim koosnes 104 eri- ja tavakooli õpetajast, kes olid omavahel sobitatud kooli tüübi ja tööstaaži alusel. Tulemused viitasid sellele, et kolmandikul õpetajatest oli üldpopulatsiooni normist kõrgem depressiooni ja ärevuse tase. Eri- ja tavakooli õpetajate tulemusi võrreldes ei ilmnenud statistiliselt olulisi erinevusi läbipõlemise ja heaolu tasemetes. Enamik õpetajatest eelistas kasutada lähenevaid toimetulekustrateegiaid. Käesoleva töö tulemused võivad olla seotud kaasava hariduse rakendamisega Eesti üldhariduskoolides.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniaõpetajadläbipõleminetoimetulekustrateegiademotsionaalne heaoluharidusliku erivajadusega õpilanekaasav haridusteachersburnoutcoping stylesemotional well-beingspecial education studentsinclusive educationmagistritöödÕpetajate läbipõlemine, emotsionaalne heaolu ning toimetulekustiilid erikoolide ja üldhariduskoolide võrdlusesComparison of teacher burnout, emotional well-being and coping styles in special and general education settingsThesis