Valdmann, Ana, juhendajaToomik, HeikeTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskus2024-05-232024-05-232023https://hdl.handle.net/10062/98779Antud töö eesmärk oli välja selgitada, kuidas mõjutab slowmationi kasutamine õpilaste arusaama raku jagunemise protsessis toimuvatest muutustest rakutuumas ning kas õpilaste loodud animatsioonidest on võimalik tuvastada õpilastel tekkinud väärarusaamu mitoosi kohta. Lisaks uuriti kuidas hindavad õpilased slowmation animeerimist õppemeetodina. Uuringu eesmärgi täitmiseks koostati eeltest, slowmationi tööjuhend, kava ja järeltest ning järelküsitlus läbitud protsessis kasutatud õppemeetodite kohta. Uuringu eksperimentaalsest osast võttis osa 38 õpilast. Lõppvalimisse kuulus 23 õpilast, kes olid osalenud slowmation video loomisel ja täitnud nii eel- kui järeltesti. Tulemustest selgus, et aeglustuse loomine avaldas mõju kolmeteistkümnest küsimusest seitsmele vastamise osas. Videote analüüsimisel tuvastati õpilastel mõningad väärarusaamad seonduvalt mitoosiga ning õpilased pidasid slowmationit tulemuslikuks ja kaasahaaravaks õppemeetodiks.etmitoosslowmationväärarusaamadraku jaguneminebioloogiaharidusmitosisslowmationmisconseptionscell divisionbiologyeducationmagistritöödÕpilaste väärarusaamad mitoosi käigus toimuvatest protsessidest kasutades õpilaste poolt mitoosi animeerimist slowmation meetodigaThesis