Kivisik, Taavi, juhendajaJuhe, LisetteTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2024-06-132024-06-132024https://hdl.handle.net/10062/99470Töömälu mahtu pole treeninguga kasvatada suudetud. Teisalt on leidlike võtetega õnnestunud töömälu piires rohkem ära teha. Parema vaimse soorituseni võib viia abivahendite nagu kognitiivne mahalaadimine kasutamine, teistsugune strateegia nagu mnemovõtete kasutamine, või teistsuguste omadustega kognitiivne representatsioon. Käesoleva uuringu eesmärgiks oli vaadelda erinevate korrutamise kognitiivsete representatsioonide mõju matemaatikaülesannete lahendamise täpsusele ja vastamiseks kulunud ajale. Selleks viidi läbi sõltumatute katsegruppidega eksperiment 3.-4. klasside seas, kus õpilased sooritasid matemaatikaharjutusi tavameetodil (araabia numbritega), ringitabeli või numbritabeliga ning mõõdeti nende tulemusi enne ja pärast sekkumist. Selgus, et katsetingimused ei mõjutanud peale kolmepäevast treeningperioodi vastuse täpsust ega ka vastamiseks kulunud aega. Küll aga olid vastused üldiselt peale treeningperioodi oluliselt kiiremad.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniakognitiivsed representatsioonidmnemovõttedkänkiminekorrutaminerepresentationsmnemonic deviceschunkingmultiplicationüliõpilastöödKÕMM - korrutama õppimise mõõtmine ja muutmine: korrutamise mentaalne representatsioon 3.-4. KlassisMeasuring and Changing the Learning of MultiplicationThesis