Tikerperi, Mari-Liis, juhendajaAasmäe, AnettTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Ühiskonnateaduste instituut2024-06-192024-06-192024https://hdl.handle.net/10062/100063Käesoleva bakalaureusetöö eesmärk oli analüüsida, kuidas Tartu ühiskatseid läbivad õpilased hindavad sellele eelnenud kommunikatsiooni selgust ning kas see teenib noorte endi huve. Töö teoreetilises osas kirjeldati üldhariduskoolide kommunikatsiooni, sh sihtrühma ja kanaleid. Samuti räägiti Tartu ühiskatsete olemusest ning selle kommunikatsiooni praktilise mudeli järgi. Teoreetiline osa keskendus ka sellele, miks on oluline arvestada sihtrühma ja õige kanali valikuga. Bakalaureusetöö raames viidi läbi seitse poolstruktureeritud intervjuud 2024. aastal Tartu ühiskatsetele kandideerivate õpilastega, et mõista, kuidas hetkel Tartu ühiskatsete info toetab neid ning mida nad vajaksid lisaks. Tartu ühiskatsed on üle-eestiline gümnaasiumisse pääsev test, mis õpilaste jaoks on olulise tähendusega, seepärast on seal tehtav kommunikatsioon ka äärmiselt oluline, et oleks sihtgrupipõhine ja õige kanali valikuga. Tööst selgus, et kandideerivate õpilaste jaoks on oluline, et kogu info oleks ühtselt mõistetav ning ühes allikas. Samas selgus ka, et isegi, kui infoallikaid oli palju, siis mõnede õpilaste jaoks ei osutunud sealt endale kasuliku info välja võtmine probleemiks, aga oli ka neid, kelle jaoks tekitas see arusaamatusi. Tööst selgus veel, et oli õpilasi, kes suutsid testi võtta kui positiivset proovikivi, aga teiste jaoks tekitas liigne pinge ja hirm ebaõnnestumise ees suuremat segadust. Seejuures aga pidasid õpilased äärmiselt oluliseks kõrvalise toetuse olemasolu. Igal juhul on oluline rõhutada, et puudujääke Tartu ühiskatsete kommunikatsioonis on, aga kas seda ka ise teatakse ning sellele tähelepanu pööratakse, on teine küsimus. Samas on ka selge see, et tänapäeval ei saa kõigest informeerimisega noort aidata, neil on vaja mõista ning vajadusel saada esitada küsimusi, mis neid edasi aitaks. Üldiselt selgus, et Tartu ühiskatsete kommunikatsioonis on sarnasusi massikommunikatsiooniga ning kui õpilased soovivad leida infot, siis peavad nad seda ise hankima. Üldiselt saab veel lisada, et Tartu ühiskatsete kommunikatsioonis on arenguruumi pakkumaks tulevastele kandideerivatele noortele paremat kommunikatsiooni ja ligipääsu informatsioonile. Niisamuti mõeldes õpilastele, kes kandideerivad väljastpoolt Tartu linna.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 EstoniabakalaureusetöödTartu gümnaasiumide ühiskatsete kommunikatsioon kandideerivate noorte vaatestThesis