Ausmees, Liisi, juhendajaUdre, AmaliaTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2024-06-132024-06-132024https://hdl.handle.net/10062/99509Kääesoleva uurimistö ö eesmäärgiks oli luua selgust, kas sotsiaalne teadvelolek on ühe Eesti valimi puhul seotud subjektiivse heaoluga ja õnnelikkusega. Viidi lääbi veebiküüsimustik 231 Eesti inimesega, kellest 184 (79,7%) olid naised ja kelle vanus varieerus 18–88 eluaasta vahel, keskmise vanusega 33 (SD = 15,7), ning koguti andmeid nende tajutava heaolu ja õnnelikuse kohta. Sotsiaalset teadvelolekut uuriti pildiülesannete abil, kus sotsiaalses olukorras tuli valida erinevate objektide vahel. Tulemused nääitasid, et antud valimi puhul sotsiaalne teadvelolek ei ole seotud õnnelikkusega ja subjektiivse heoluga. Selgus, et antud ülesannete kasutamine sotsiaalse teadveloleku näitajana võib olla problemaatiline, sest ülesandekogumi psühhomeetrilised näitajad olid pigem kehvad. Uuringu tulemused lisavad kinnitust, et sotsiaalse teaveloleku konstrukti mõõtmisvahendeid tuleb arendada ja täiendada, et vältida tulevikus ebausaldusväärseid tulemusi.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniasotsiaalne teadveloleküldine eluga rahuloluhedooniline heaoluõnnelikkusvanussugusocial mindfulnessoverall life satisfactionhedonic well-beinghappinessagegenderüliõpilastöödSotsiaalse teadveloleku seosed subjektiivse heaolugaThe relationships between social mindfulness and subjective well-beingThesis