Täht, Karin, juhendajaAaviste, Getriin, juhendajaKuus, ErkiTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Matemaatika ja statistika instituut2025-07-232025-07-232025https://hdl.handle.net/10062/112260Käesolev magistritöö uurib Eesti 15–16-aastaste õpilaste sotsiaal-emotsionaalsete oskuste ja sotsiaalmajandusliku tausta seoseid matemaatikatesti tulemustega, tuginedes PISA 2022 andmestikule. Analüüs hõlmas 6392 õpilase matemaatikatesti tulemusi ja taustaküsimustike vastuseid. Töös kasutati matemaatikatesti tulemust ning taustaküsimustiku järgmisi indekseid: sotsiaalmajanduslik taust, püsivus, emotsionaalne kontroll, enesekindlus, koostöö, pingutus ja järjepidevus, stressitaluvus, uudishimu ning empaatia. Analüüsi käigus viidi läbi muutujate kirjeldav statistika, korrelatsioonianalüüs, usaldusväärsuse hindamine (Cronbachi alfa abil) ning mitmene lineaarne regressioonanalüüs. Tulemused näitasid, et kõrgem sotsiaalmajanduslik taust ja sotsiaal-emotsionaalsetest oskustest eelkõige uudishimu, pingutus ja järjepidevus, püsivus ja emotsionaalne kontroll on positiivselt seotud õpilaste matemaatikatesti tulemustega. Samuti ilmnesid soolised erinevused, kus poisid saavutasid keskmiselt kõrgemaid tulemusi. Töö toob esile vajaduse pöörata hariduspoliitikas ja koolipraktikas senisest rohkem tähelepanu sotsiaal-emotsionaalsete oskuste arendamisele, eriti madalama sotsiaalmajandusliku taustaga õpilaste seas.etAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/Matemaatikasotsiaalmajanduslik taustsotsiaal-emotsionaalsete oskuste näitajadPISA 2022 tulemusedMathematicssocial-emotional skillssocioeconomic backgroundPISA 2022 resultsmagistritöödvõrguväljaandedÕpilaste sotsiaal-emotsionaalsete oskuste näitajate seosed matemaatikatesti tulemustega PISA 2022 Eesti andmete näitelThesis