Kööts-Ausmees, Liisi, juhendajaAru, Jaan, juhendajaKivisik, TaaviTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2014-11-052014-11-052014http://hdl.handle.net/10062/44124Varasemad uuringud on näidanud känkimise ja mnemovõtete kasutamise soodustavat mõju mälusooritusele. Lisaks on täheldatud emotsionaalse kogemuse mõju mälufunktsioonile. Eesmärgiks oli uurida helide mõju sõnade känkimisele. Arvesse võeti viimase paari nädala positiivse ja negatiivse afekti (PA ja NA, vastavalt) määra ja mnemovõtete kasutamist. Selleks viidi läbi sõltuvate katseisikutega (KI) mälu eksperiment, kus mõõdeti sõnade vaba meenutamist erineva helilise taustaga. Selgus, et kõigi helilise taustaga katsetingimuste keskmiste vahe oli oluliselt erinev vaid siis, kui KI-d jaotati gruppidesse ühe konkreetse mnemotehnika (täpsemalt, jutu loomine) kasutamise alusel. Loci meetodit kasutades ilmnes mõju kõigi katsetingimuste peale kokku. PA ja NA statistiliselt olulist mõju ei omanud. Uurimus viitab mnemovõtete olulisusele juba ainult kaheks sekundiks esitatud sõnade meeldejätmisel ja vajadusele edasiste uurimuste abil täpsustada PA ning NA mõju mälusooritusele.etüliõpilastöödmälu (psühh.)verbaalsed võimedmnemotehnikaafektidHelide grupeeriv mõju visuaalselt esitatud sõnade vabale meenutamisele: seosed mnemovõtete kasutamise ja emotsionaalse kogemusegaThesis