Vaht, Mariliis, juhendajaLeimann, KerttuTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2021-11-192021-11-192021http://hdl.handle.net/10062/75908Käesoleva uurimistöö eesmärgiks oli leida, mil määral mõjutab pere- ja koolisuhete kvaliteet subjektiivset ärevust ja depressiivsust ning ärevus- ja meeleoluhäirete esinemist longituudses perspektiivis. Valim koosneb Eesti Laste Isiksuse, Käitumise ja Terviseuuringu (ELIKTU) käigus longituudmeetodil kogutud noorema ja vanema kohordi andmetest ning selle suurus on n = 1238. Antud uurimistöös kasutatakse ärevuse, depressiivsuse, pere- ja koolisuhete kohta kogutud andmeid enesekohastest küsimustikest ning psühhiaatrilisest intervjuust. Selgus, et madalama kvaliteediga pere- ja koolisuhteid tajunud uuritavad raporteerisid ka järgnevates uuringulainetes kõrgemat püsi- ja seisundiärevust ning depressiivsust võrreldes nende uuritavatega, kes tajusid kõrgema kvaliteediga pere- ja koolisuhteid. Samuti esines tendents, et uuritavad, kes tajusid madalama kvaliteediga pere- ja koolisuhteid, olid pigem grupis, kus ärevus- ja meeleoluhäireid diagnoositi rohkem.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationaldepressiivsusperesuhete kvaliteetkoolisuhete kvaliteetdepressivenessquality of family relationshipsquality of school relationshipsüliõpilastöödärevusärevushäiredmeeleoluhäiredanxietyanxiety disordersdepressionmood disordersPere- ja koolisuhete kvaliteedi mõju noore täiskasvanu ärevus- ja meeleoluhäirete esinemisele longituudses perspektiivisThe effect of the quality of family and school relationships on anxiety and mood disorders on young adults: Based on a longitudinal studyThesis