Tõugu, Pirko, juhendajaSaabas, LiisaTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2018-07-192018-07-192018http://hdl.handle.net/10062/61310Käesoleva uurimistöö eesmärgiks on uurida, millised seosed esinevad pere motivatsiooni ja lapse soo ning lapse kogemuse suunamise vahel avastuskeskuses. Selle jaoks koguti Energia Avastuskeskuses videomaterjali uuringus osalenud lastele külge kinnitatud kaameraga, millest kodeeriti vanematepoolsed verbaalsed kogemuse suunamiste näitajad. Nende näitajatena vaadeldi, kui palju kasutasid lapsevanemad avatud küsimusi, lapse tähelepanu juhtimist, selgituste andmist, assotsiatsioonide tegemist ja infotahvlitelt kõva häälega ette lugemist. Püstitati hüpoteesid, et poiste kogemust suunavad vanemad rohkem ja õppimise motivatsioonil keskusesse tulnud peredes kasutavad lapsevanemad samuti rohkem lapse kogemuse suunamist. Tulemustena leiti, et kogemuse suunamist kasutati enam hoopis tüdrukute puhul, kuid kogemuse suunamisel ei olnud statistiliselt olulist seost motivatsiooniga. Töös on arutletud saadud tulemuste võimalike põhjuste üle.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estonialapsedavastuskeskusperekondlik õppiminesoolised erinevusedmotivatsioonkogemuse kujundaminechildrendiscovery centerfamily learninggender differencesmotivationguidance of experienceüliõpilastöödLapsevanemate motivatsiooni ja lapse soo seos lapse kogemuse kujundamisega avastuskeskusesMotivational and gender differences in parental guidance of children’s experience in a discovery centerThesis