Põldsam, Anu, juhendajaSchihalejev, Olga, juhendajaHütsi, MerilinTartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondTartu Ülikool. Usuteaduskond2025-06-092025-06-092025https://hdl.handle.net/10062/111060Bakalaureusetöö eesmärgiks oli analüüsida judaismi ja juutide käsitlemist põhikooli ajalooõpikutes. Uurimismaterjaliks valiti 11 õpikut, mis pärinesid kolmest erinevast kirjastusest. Andmete analüüsimisel kasutati kriitilise tekstianalüüsi meetodit, keskendudes tekstide sõnastuse võimaliku kallutatuse, ajaloolise ja religioosse konteksti täpsuse ning väljendusviiside usaldusväärsuse hindamisele. Selgus, et judaismi ja juute käsitlevates tekstides esines sageli lihtsustamist või täiendava konteksti puudumist, mis võivad kujundada õpilastes eksitavaid arusaamu. Esines ka kallutatud käsitlusi, eriti teemadel nagu juudid vana- ja keskajal või Iisraeli-Palestiina konfliktetAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estoniahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/judaismjuudidõpikudpõhikooltekstianalüüsreligiooniuuringudreligioonipedagoogikaajalooõpikudbakalaureusetöödJudaismi ja juutide kajastamine põhikooliastme ajalooõpikutesThesis