Hannust, Triin, juhendajaMandel, Liis-MariiTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2013-06-112013-06-112013http://hdl.handle.net/10062/30664Käesolevas töös uuritakse, kuidas võib küsimisviis astronoomia teemalises teadmiste testides mõjutada algklassi laste teadmiste väljendamist ning millist rolli mängib õigete vastuste andmisel vanus. Laste teadmiste hindamiseks koostati kergemad ja raskemad valikvastustega ja avatud küsimustega testid, millest kergemat viidi läbi mõlemas klassis ning raskemat vanemate lastega. Kokku täideti 214 testi kahes Tartu linna üldhariduskoolis. Tulemused näitasid, et valikvastustega testidele anti oluliselt rohkem teaduslikke vastuseid kui avatud küsimustega testidele. Seejuures vanema klassi lastel läks noorematega võrreldes valikvastustega testides tunduvalt paremini, kuid avatud küsimustega testides klassidevahelist erinevust ei ilmnenud. Analüüsimisel selgusid mõlema küsimusetüübi eripärad, mis teevad laste tegelike teadmiste hindamise keeruliseks. Seega ühe või teise küsimisviisi eelistamine teadmiste testides ei pruugi olla kõige parem lahendus ning uurida tasuks veel teisigi teadmiste hindamise võimalusi, näiteks kombineeritud teste.etalgklassidõpilasedloodusõpetusküsimusedKüsimuste mõju algklassilaste loodusteaduse valdkonna teadmiste väljendamiseleThesis