Männamaa, Ivar, juhendajaPüll, ReelikaTartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondTartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kogukonnaharidus ja huvitegevus2023-06-082023-06-082023https://hdl.handle.net/10062/90336Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli koostada Eccles’i ootuste ja väärtuste teoorial põhinev eestikeelne küsimustik, kontrollida koostatud küsimustiku statistilisi väärtusi ning uurida selle abil 9-12 aastaste tüdrukute motiveeritust mõjutavaid tegureid tehnoloogiaringis osalemisel HK Unicorn Squad (HKUS) tehnoloogiaringis käivate tüdrukute näitel. Lõputöö eesmärgi saavutamiseks püstitati kaks uurimisküsimust ning üks hüpotees. Valim koosnes 23-st 9-12 aastasest huviringis käivast tüdrukust, kelle motivatsiooni mõjutavaid tegureid uuriti 20 küsi-muse ja väite abil. Tüdrukute motiveeritust uurivaid väited oli 12 ning need jagunesid origi-naalküsimustikule tuginedes kolme faktorisse. Küsimustiku statistilisi väärtusi kontrollides ilmnes, et originaalküsimustiku eestindatud versioonis jagunesid väited nelja faktorisse. Tule-mustest ilmnes, et motivatsiooni mõjutavate tegurite osas ei esine gruppide vahel statistiliselt olulisi erinevusi. Huviringiga esmakordselt ning jätkukursusega liitumise põhjuste seost moti-veeritusega saab väita vaid teatud mööndustega. Märksõnad: tehnoloogia, tüdrukud, motivatsioon, huviringestopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalhuviringidtüdrukudmotivatsioontehnoloogiaõpetusTüdrukute motiveeritus tehnoloogiaringis osalemisel HK Unicorn Squad tehnoloogia-ringi näitelThesis