Täht, Karin, juhendajaKonstabel, Kenn, juhendajaMännik, Sille-LiisTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2017-07-202017-07-202017http://hdl.handle.net/10062/57290Eelnevates uuringutes on leitud, et inimesed, kes usuvad tahtejõudu kui piiramatusse ressurssi, on paremad eneseregulatsioonis ning saavutavad kõrgemaid akadeemilisi tulemusi. Käesolevas töös adapteeriti Igapäevase Eneseregulatsiooni küsimustik (Job et al., 2015) eesti keelde ja uuriti seoseid tahtejõu implitsiitsete teooriate, igapäevase eneseregulatsiooni ja akadeemilise edukuse vahel Tartu Ülikooli tudengitest koosneval valimil (n = 439). Mitmese lineaarse regressiooni tulemusena leiti, et akadeemilist edukust mõõdetuna kaalutud keskmise hindega ennustab tahtejõu piiramatu teooria. Tahtejõu piiratud (n = 60) ja piiramatu (n = 64) teooriaga tudengite gruppide vahelises võrdluses leiti, et akadeemiline edukus ja igapäevane eneseregulatsioon kolmes alaskaalas (prokrastineerimine, halb emotsioonireglatsioon, eelarveülene rahakulutamine) on parem piiramatu teooriaga tudengite seas.estigapäevane eneseregulatsioontahtejõu implitsiitsed teooriadakadeemiline edukuseveryday self-regulationimplicit theories about willpoweracademic performanceüliõpilastöödUskumused tahtejõu olemusest ja nende seos eneseregulatsiooni ja akadeemilise edukusegaImplicit theories about willpower and their relation to self-regulation and academic performanceThesis