Toots, AnuIdnurm, TõnuŠeveljova, Maria2014-05-292014-05-292006http://hdl.handle.net/10062/41046Uuringu eesmärk on analüüsida põhikooli eelviimase ja viimase klassi õpilaste teadmisi, väärtushoiakuid ja osalusvalmidust demokraatliku kodakondsuse valdkonnas. Kodakondsust tõlgendatakse uuringus sotsioloogilisest, mitte kitsalt õiguslikust perspektiivist lähtudes. Seega kuuluvad kodanikukompetentsuse alla ka teadmised sotsiaalsest sidususest ja kodanikuühiskonnast ning oskused toimida pluralistlikus keskkonnas. Põhieesmärgist lähtuvalt võib sõnastada kaks alaeesmärki. Esiteks, mõõta progressi Eesti üldhariduskooli ühiskonnaõpetuses. Teiseks, tuua välja varieeruvus ning olulised muutused noorte demokraatiaalastes hoiakutes.etinfo:eu-repo/semantics/openAccessnoorteuuringudsotsiaalne käituminehariduspoliitikakodanikukasvatusväärtusorientatsioonteismelisedsotsiaalsed muutusedpoliitiline kultuurkodanikukultuurkodanikuõpetusnooredNoorte kodanikukultuur muutuvas ühiskonnasinfo:eu-repo/semantics/workingPaper