Schihalejev, Olga, juhendajaLiimets, KätlinTartu Ülikool. UsuteaduskondTartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond2021-10-202021-10-202021http://hdl.handle.net/10062/75155Uurimuse eesmärk oli selgitada, kas ühiskonnaõpetuse õppekirjanduses esineb soolist kallutatust. Selleks analüüsiti kaheksat õpikut ja kolme töövihikut standardiseeritud kontentanalüüsi meetodil. Uuringu raames selgus, et uuritud õppevaras esines üldine kallutatus meessoo kasuks, mis tulenes ajaloolisest taustast; ka nimeliselt nimetatuid oli enam meessoost, kuna religioossed juhid ja usundirajajad on olnud ja on ka tänapäeval suuresti mehed. Lisaks võib väita, et n-ö tavaliste inimeste kujutamine olulist soolist kallutatust ei näita.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalreligioonipedagoogikareligioon ja soolisussooline võrdõiguslikkussooteadlikusmagistritöödühiskonnaõpetusõppekirjandusreligiooniuuringudväärtuskasvatusrollid (sotsiol.)sisuanalüüsReligioon ja soolisus II ja III kooliastme ühiskonnaõpetuse õppekirjandusesThesis