Schults, Astra, juhendajaHink, JohannaTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTartu Ülikool. Psühholoogia instituut2021-11-042021-11-042020http://hdl.handle.net/10062/75666Tunnustaval käitumisel ehk kiitmisel on positiivne mõju nii õpilase käitumisele kui ka akadeemilistele tulemustele. Eestis on vähe vaadeldud õpetajate tunnustavat käitumist koolis ja seni ei ole seda uuritud koos õpetaja enda raporteeritud tunnustamiskäitumisega. Alles hiljuti on tehtud algust Eesti õpetajate vaimse tervise ja tunnustava käitumise vaheliste seoste uurimine. Käesolevas uurimistöös vaadeldi 15 õpetaja tundi ja paluti neil täita küsitlus. Õpetajad tunnustavad keskmiselt 16,67 korda tunnis, kuid valimi väiksuse tõttu ei saa seda pidada Eesti keskmiseks. Kõige tugevam seos on õpetaja täidetud EEK-2 vaimse kurnatuse alaskaala ja tunnustuva käitumise vahel. Õpetaja raporteeritud ja vaadeldud tunnustamiskäitumise vahel ei leitud statistiliselt olulist seost.estopenAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/käitumisspetsiifiline tunnustamineüldine tunnustamineõpetaja vaimne tervisbehaviour specific praisegeneral praiseteacher mental healthüliõpilastöödÕpetajate poolne positiivne tagasiside tunnisPositive feedback by teachersThesis