Epner, Luule, juhendajaTartu Ülikool. Kultuuriteaduste ja kunstide instituutAibel, LiisiTartu Ülikool. FilosoofiateaduskondTartu Ülikool. Kirjanduse ja teatriteaduse osakond2014-07-032014-07-032014http://hdl.handle.net/10062/42453Bakalaureusetöö „Paul Sepa ja Aleksander Tuurandi koostöö Draamateatris aastatel 1920– 1924“ eesmärgiks on anda ülevaade mõlema kunstniku kujunemisloost ja elukäigust 1920. aastate keskpaigani ning rekonstrueerida ja põgusalt analüüsida nende koostöös valminud lavastusi 1920. aastate Eesti teatri- ja kunstielu üldpildi taustal. Töö sisuline osa jaotub kaheks. Esimene peatükk „Paul Sepa ja Aleksander Tuurandi kujunemine ning kunsti- ja teatrisuundumused 20. sajandi esimestel aastakümnetel“ koosneb kolmest alapeatükist: esimene annab ülevaate Tuurandi kujunemisest ja mõjutajatest, teine Sepa kujunemisest ja mõjutajatest ning kolmandas analüüsitakse nende loomingulist ühisosa. Teine peatükk „Kolme Paul Sepa ja Aleksander Tuurandi koostöös valminud lavastuse rekonstruktsioon ja analüüs“ käsitleb kolme Draamateatri perioodil lavastunud eriilmelist teost ja jaotub samuti kolmeks: esimeses rekonstrueeritakse ja analüüsitakse Ilja Surgutšovi „Sügise viiulite“ (1920) impressionistlikku lavastust ja lavakujundust, teises Leonid Andrejevi „Inimese elu“ (1921) ekspressionistlik-sümbolistlikku lavastust ja lavakujundust ning kolmandas Friedrich Schilleri „Orléans’i neitsi“ (1923) romantilis-traagilist suurlavastust ja lavakujundust.etAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalopenAccesslavakujundusSepp, Paul, 1874-1953Tuurand, Aleksander, 1888-1936lavastaminebakalaureusetöödPaul Sepa ja Aleksander Tuurandi koostöö Draamateatris aastatel 1920–1924Thesis