Semilarski, Helen, juhendajaLeks, KairidTartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondTartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskus2024-05-242024-05-242023https://hdl.handle.net/10062/98806„Õpilaste teadlikkus ilmast ja kliimast 9. ja 11. klassi näitel“ Käesoleva magistritöö eesmärgiks on välja selgitada, milline on erinevate kooliastmete õpilaste teadlikkus ilmast ja kliimast. Eesmärgi saavutamiseks viidi läbi küsitlusuuring, milles osalesid õpilased 9. ja 11. klassidest. Mõistmaks õpilaste teadlikkust ilmast ja kliimast, uuriti tajutud enesetõhusust nende enda ilma ja kliima teemaga seotud vajalikele teadmistele ja oskustele. Lisaks uuriti õpilaste arusaamasid ja nende rakendamise oskusi ilma ja kliima teemal ning teadmisi, millistes ametites ilma ja kliima alaseid teadmisi võiks vaja minna. Uurimistulemustest ilmneb, et 9. klassi õpilased tajuvad oma teadmisi ja oskusi mõnevõrra kõrgemalt kui 11. klassi õpilased. Õpilaste arusaamised ilmast ja kliimast on sarnased nii ainealaste ülesannete vastustes kui ka mõttekaardi koostamises. Selle magistritöö uurimistulemused näitavad, et 9. ja 11. klassi õpilaste teadlikkus ilmast ja kliimast on keskpärane ning arusaamade ja nende rakendamise oskuste vahel suuri erinevusi klassiastme lõikes ei esine.ettajutud enesetõhusus,21. saj. oskusedraamteemakarjääriteadlikkusCERCS kood S272 „Õpetajakoolitus“mõttekaartmagistritöödÕpilaste teadlikkus ilmast ja kliimast 9. ja 11. klassi näitelThesis